Salgs- og annonserings vilkår for Person til Person


1. GENERELT

Disse reglene regulerer all publisering og avtaleinngåelser via persontilperson.no sine nettsider og mobile applikasjoner.

Disse reglene suppleres av brukervilkårene og personvernpolicyen.


2. PARTER

Persontilperson.no er en digital møteplass mellom privatpersoner. Brukerne kommer i kontakt med hverandre ved at oppdragstaker, de som skal utføre jobben, annonser sine ferdigheter - mens oppdragsgiver, de som skal ha en jobb utført, ser i kategorien for sitt oppdrag og sender jobbeskrivelsen til et ønsket antall tilbydere.


3. JOBBENE SOM FORMIDLES

Alle som tilbyr eller benytter seg av private tjenester plikter å følge småjobbregelverket. Lenke til nødvendig informasjon rundt gjeldene regler finner du under «lær mer.»


4. OPPDRAGSGIVER

Tjenesten er gratis for dem som ønsker å få et arbeid utført. Det vil si at oppdragsgiver aldri betaler noe til Persontilperson.no for å benytte seg at tjenesten.


5. OPPDRAGSTAKER

Oppdragstaker betaler ingenting for tjenesten før enn publiserer en annonse for sine tjenester/ferdigheter innenfor en kategori eller flere. Da betaler man 5 kroner for publisering av sin annonse. Har oppdragstaker fått aksept for sitt tilbud, pris på en tilsendt jobbeskrivelse, betaler man 5 kroner for å få jobben – som innebærer kontaktdata til oppdragsgiver, samt avtalen som ligger til grunn for oppdraget. Persontilperson.no tilbyr kun Vipps som betalingstjeneste, og beløpet må innbetales før det publiseres/aksepteres.


6. ANGRERETT

Når du kjøper tjenester over internett, har du vanligvis 14 dagers angrerett. For å annonsere på Person til person sine kanaler må du imidlertid frasi deg din angrerett ettersom tjenestene for annonsering innebærer at den bestilte tjenesten (annonsen) leveres umiddelbart. Dette innebærer at du aksepterer at angreretten opphører når tjenestene anses levert. Det samme gjelder for aksept av oppdraget som automatisk gir en skriftlig avtale som ligger til grunn for arbeidet som skal utføres.


7. SOLGT OG LEVERT

Person til Person sin tjeneste anses levert når annonsen er publisert i våre kanaler, likeså ved avtaleinngåelsen. I det begge parter har akseptert, og oppdragstaker har betalt 5 kroner – så er Person til Person sin tjeneste levert. Du kan når som helst avpubliserer din annonse, og etter 90 dager stoppes den. Du kan enkelt fornye den om ønskelig. 


8. KATEGORIER

Annonsen skal publiseres i den kategorien som best beskriver den tjeneste som annonseres. Du velger selv hvilken lokasjon du ønsker å tilby dine tjenester i.

Person til Person forbeholder seg retten til å avgjøre hvilken kategori annonsen hører hjemme i. Dersom en annonse er plassert i feil kategori eller marked, forbeholder Person til Person seg retten til å be annonsøren om å legge annonsen i riktig kategori, eller eventuelt stoppe annonsen. Annonsøren vil i et slikt tilfelle bli underrettet om dette på e-post.


9. MANGEL VED VAREN – KJØPERENS RETTIGHETER OG REKLAMASJONSFRIST

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Vi kan i disse tilfeller kontaktes på: tom@cvident.no eller på telefon 92681372. 


10. BILDER

Bilder i annonsen skal være i sammenheng med det du annonser. Redskap til hagearbeid, bil til bruk under transport og lignende. Dersom det benyttes illustrasjonsfoto, må du nevne det i beskrivelsen av bildet.


11. ANNONSE ANNET FORMÅL

Det er ikke tillatt med tekst eller lignende hvor formålet er å skaffe kunder som ikke naturlig vil henvende seg på grunn av det annonserte objekt. Eksempel på dette kan være annonser som i realiteten reklamerer for profesjonelle aktører.


12. ANSVAR

Person til person er ikke ansvarlig for avtaler som inngås på plattformen. Partene er selv ansvarlig for å tegne egnet forsikring når det er nødvendig og påse at alle lovpålagte forsikringer og lover generelt blir fulgt.


13. KONFLIKTLØSNING

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.


Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.